LVA is een zusteronderneming van

www.neuroorganisatie.nl

 

 

 

 

 

 

 

 

Contact

LVA
Hennepstraat 9

5561 AC Riethoven

Verjaardagsservice

‭+31 6 28 35 00 80‬

Sales

+31 6 54 22 22 79

aandacht@leveranciervanaandacht.nl
KvK 56804628

NL 21 RABO 0128064897
BTWnr: 852310262B01

Punt van aandacht

Aandacht is functioneel en draagt concreet bij aan het bedrijfsresultaat op korte- en bestaansrecht op midden- en lange termijn.

Organisaties hebben veelal het streven om van een product- naar een diensten-oriëntatie te transformeren. Om de kennis te vergaren hoe die dienst er uitziet en waar de waardecreatie zit, zal de organisatie intern en extern een voortdurende dialoog aan moeten gaan. Alleen op die wijze ben je in staat relevant te blijven.

Dialoog, of wel het delen van kennis, moet je als organisatie gegund worden. Gunnen is een emotie. En mensen gunnen alleen wanneer ze het goede gevoel hebben. Bij jou en je organisatie. Vertrouwen.

Daarvoor is aandacht.

Being connected

In de basis zijn wij, mensen, intrinsiek met elkaar verbonden. Connected. In de onderstaande twee flimpjes kun je zien hoe we letterlijk op elkaar reageren.

Connected - Marc Guevremont
Coca-Cola: Happiness starts with a smile

'Ons brein registreert het ras van iemand in 180 milliseconden en het geslacht in 450 milliseconden. In 170 milliseconden bepalen we of iemand tot onze groep behoort,'Dick Swaab. 'Ons creatieve brein'.

ons brein

90% van de keuzes die mensen maken worden genomen in het zogenaamde limbische deel van ons brein.

 

De enige overweging die daarbij wordt gemaakt heet overleven. Ons brein kent daarin twee emoties: pijn of genot. Flight or fight. In onze drang om te overleven vermijden we pijn. Zodra we het idee hebben dat we de emotie pijn ervaren heeft dat letterlijk impact op het functioneren van ons brein.

 

Het limbische deel van ons brein is niet verbonden met het communicatieve stuk van onze hersenen. Daarom kunnen we onze gevoelens of emoties zo slecht onder woorden brengen.

onze keuzes

SCARF

De Amerikaanse auteur David Rock, oprichter van het NeuroLeadership Institute, heeft het zgn. SCARF model ontwikkeld. Dat zijn 5 enorm belangrijke  domeinen waar ons brein voortdurend pain or gain afstemt.

Relatedness is een van de belangrijkste domeinen. Juist, omdat wij mensen er toe willen doen. Wij willen bij de groep horen. Vroeger vanuit puur lijfsbehoud (de groep is sterker), vandaag de dag is het sociale overleving.

Door een ander het gevoel te geven 'jij doet er toe' zal de ander dat  gedrag van zijn kant beantwoorden met vriendschap - liefde of business-wise gunnen. Wij noemen dat het DIET-effect (Doe Ik Er Toe).

 

Het DIET-effect komt 100% voort uit uit het onbewuste in ons limbische systeem. Onze ratio zal het uitleggen als: het voelde goed.